Koliko su deca bezbedna na internetu?

Istraživanja koja je nedavno sproveo UNICEF nas nisu nimalo iznenadila. Živimo u eri digitalizacije, gde je telefon najmlađoj deci jedan od prvih zanimljivih predmeta, a njihov plač vam prenosi mašina pored kreveca. Naime, istraživanja sprovedena među decom uzrasta od devet do 11 godina pokazuju da im je internet prvi put dostupan i pre šeste godine, da je svako treće dete izloženo nekoj vrsti sadržaja koje je za njih uznemirujuć, dok roditelji nisu adekvatno pripremljeni da im u takvim situacijama pruže podršku.

Tim poodom Telenor i UNICEF, udružene volje, pokreću inicijativu za edukaciju dece uzrasta od četiri do osam godina, njihovih roditelja i učitelja o bezbednosti na internetu. Ugovor je 1. juna potpisala generalna direktorka Telenora, Ingeborg Øfsthus, kao i direktor kancelarije UNICEF-a u Srbiji, Michel Saint-Lot, a obratila nam se i Anamarija Viček, državna sekretarka u Ministarstvu prosvete, nauke i tehnološkog razvoja.

Foto: Lična arhiva
Foto: Lična arhiva

Mene je zanimalo kako se učitelji snalaze sa decom kojoj je tehnologija, kao nešto mnogo zabavnije od pažnje na času i knjige u ruci, na dohvat ruke i kojoj oni veoma lako i brzo ovladaju. Razgovarala sam sa dve mlade učiteljice iz OŠ ,,Jovan Popović“ u Novom Sadu, Katarinom Ilijin i Ivanom Bulatović.

Roditelji su svesni postojanja opasnosti u teoriji, ali mislim da i dalje ne razumeju da se baš takvo nešto do čega dođu putem informativnih medija može desiti njihovom detetu, stoga je akcija edukacije dece veoma korisna stvar istakla je Katarina naglašavajući dobrobit inicijative.

Ivana nam je otkrila da, iako veći broj učenika ne poseduje mobilne telefone kod sebe prilikom dolaska u školu, jer je korišćenje istih prilikom izvođenja nastave i zabranjeno Statutom škole, ali njihovi roditelji su svakako iskoristili pametne telefone i njihove mogućnosti i svoje uređaje povezali sa uređajem svoga deteta i tako omogućili jasan uvid u sadržaj pretrage. ,,Iz razgovora sa decom sam zaključila da oni ne znaju toliko o internetu, stoga im često skrećem pažnju na pozitivne strane korišćenja istog. Upućujem ih na korišćenje edukativnih sajtova kojima im skrećem pažnju sa (nasilnih) igrica i time se trudim da im i samo učenje bude zabavnije.“, dodala je učiteljica.

Obe su svesne potrebe da decu usmere na pravi put i, kada je igrica Plavi kit uzimala maha u Srbiji i čitavom svetu, kolektiv je usaglašeno predočio deci moguće posledice kroz ozbiljan razgovor i konkretne primere.

Ova inicijativa nema loših strana, ostaje sve na nama, koji smo uzori deci sa raznih strana, da ih uputimo na dobre strane i neumorno naglasavamo bezbednu upotrebu interneta.

 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *